Battlefield V obdrží napínavější verzi režimu Conquest a další novinky

Ve švédském studiu EA DICE pilně připravují první aktualizaci roku 2019 pro Battlefield V, která je ve znamení druhé kapitoly Lightning Strikes (podrobnosti jsme psali zde) společně s módem Squad Conquest, prý napínavější verze režimu Conquest s širšími možnostmi taktizování dvou týmů po 8 hráčích na mapách Arras, Rotterdam a Hamada. Všechen nový obsah je zdarma.

K tomu vývojáři přidají čtyři nové zbraně, k nimž se dostanete po splnění týdenních výzev, které budou v průběhu 2. kapitoly: Lightning Strikes postupně přibývat – zatím se ví o samopalu Zk-383 pro třídu Medic, poloautomatické pušce Modele 1944 pro třídu Assault a středním kulometu M1922 pro třídu Support. Zároveň zaznamená návrat režim Rush nebo se do hry dostane nová operace do Grand Operation.

[reklama]

Squad Conquest je nový herní režim pro více hráčů. V něm platí pravidla známá z Conquestu. Na obou stranách však stojí jen osm hráčů ve dvou družstev a bojuje se o tři vlajky na třech zmenšených verzích map Arras, Rotterdam a Hamada. Ke zmenšení těchto známých map došlo, aby byl kladen větší důraz na taktiku boje. Navíc výsadky jsou omezené na prostor velitelství, bojová technika má omezený přístup a dobrá viditelnost a méně překvapivé oblasti střetů tu hráčům dovolují odhadnout, odkud přichází nebezpečí, kde je potřeba se bránit a jak odvrátit postup nepřítele.

Nový mód bude prozatím k dispozici pouze od 17. do 30. ledna 2019 v PC, PlayStation 4 a Xbox One verzích Battlefieldu V.

[reklama]

Než si detailně popíšeme situace na třech mapách v novém módu Squad Conquest, tak se podíváme na trailer lákající na druhou kapitolu. Druhá kapitola není pouze o dalším režimu, ale také o pokračování Tides of War s novým válečným příběhem Last Tiger, mapou Panzerstorm, kde se střetne až 20 tanků, cvičištěm nebo novou funkcí pro úpravu vozidel. Třetí kapitola dorazí na jaře a bude ve znamení Battle Royale režimu, který má v dnešním traileru menší zastoupení.

Jak se hraje Squad Conquest

Dva znepřátelené týmy po osmi hráčích zápolí o dobytí a udržení všech kontrolních bodů, dokud soupeře nepřipraví o všechny oživovací žetony (Respawn Tickets). Společně se svým družstvem se v této variantě režimu Conquest pro 16 hráčů zmocňujete krok za krokem třech klíčových pozic na třech rychlých mapách.

V novém režimu jsou mapy přestavěné tak, aby víc záleželo na taktice a každý hráč měl větší možnost ovlivnit směřování a výsledek celé bitvy. Strategicky založené mapy mají víc jasných koridorů a stísněných prostor, takže je ještě důležitější umět odhadnout, odkud se blíží nebezpečí, kde je potřeba se bránit a jak odvrátit postup nepřítele.

Squad Conquest se hraje na upravených mapách Arras, Rotterdam a Hamada. Každá je jiná, ale pár věcí mají společných: dva týmy, boj o tři vlajky, výsadky u vlajek vašeho týmu a velmi omezená působnost vozidel. Podívejme se na jednotlivé mapy pod lupou.

Arras v režimu Squad Conquest

Tahle verze Arrasu nabízí trojici kontrolních bodů, přičemž vlajky A a C jsou nejblíž k jednotlivým velitelstvím. Vlajka A (Most) se nachází u velitelství Osy a tvoří ji most a malá přilehlá budova, ze které lze zahájit další manévry. Vlajka C (Vodní mlýn) je nejblíž k velitelství Spojenců a zahrnuje podlouhlou dvoupatrovou budovu, která se dá téměř neprodyšně opevnit.

Třetím a nejvýše umístěným vrcholem trojúhelníku je vlajka B (Ruiny). Obsazením tohoto bodu, který se nachází v rozbořených ruinách na vrcholku kopce, získá daný tým velkou výhodu v rozhledu po okolí. Největší část dramatických střetů se zřejmě odehraje právě na cestách vedoucích k vlajce B.

Spojnici mezi vlajkami A a C lze využít k ostřelování ze zákrytu ve stromech a křoviscích podél silnice a řeky. Tahle cesta je sice ideální pro obcházení nepřítele, ale vojáci musí být ve střehu pro případ, že na ně někdo zaútočí z výše položených míst.

Arras je ze tří map režimu Squad Conquest největší a oba týmy tu můžou využít po jednom tanku.

Hamada v režimu Squad Conquest

Hamada se v režimu Squad Conquest vyznačuje podobně zuboženou krajinou jako její rozsáhlejší verze, ale nabízí mnohem menší prostor pro svedení bitvy. Vlajky A a C jsou umístěny na dvou větších stavbách, zatímco vlajka B se nachází v přízemí velkého chrámu.

Vlajka A (Most) je poblíž velitelství Spojenců a tvoří ji zbytky starodávných budov, které lze hravě přepadnout s pěchotou. Hned vedle velitelství Osy najdete vlajku C (Pouštní ruiny) na kraji pusté krajiny, kde je země samý štěrk a kámen. V hledáčku obou nepřátelských táborů leží vlajka B (Chrám), kterou lze ve všech ohledech považovat za past na vojáky. Přístup je blokován ostnatým drátem a pytli s pískem, a z vyšších pozic můžou navíc obránci podnikat nečekané výpady.

Rozvržení Hamady v režimu Squad Conquest se může zdát strohé, ale ve skutečnosti nabízí celou řadu strategických možností v úsporném balení. Členitým terénem si můžou cestu razit dvě vozidla – každý tým má jeden tank, který s šikovným doprovodem může týmu vyhrát celou hru.

Rotterdam v režimu Squad Conquest

Rotterdam je nejmenší ze tří map režimu Squad Conquest, ale bitvy jsou v něm úplně stejně napínavé. Na rozdíl od obou předchozích map tu rozložení vlajek není trojúhelníkové. Směr boje je lineární a prochází dvěma klíčovými oblastmi, známými ze základní verze mapy Rotterdam. Vlajky jsou umístěny v podstatě za sebou, přičemž velitelství Osy leží na půl cesty mezi A a B. Velitelství Spojenců má nejblíž k vlajce C (Bílý dům).

Vlajka A (Náměstí) stojí v prostorném parku na západní straně, obklopeném vysokými budovami. Odtud hledí přímo na vlajku B (Vlakové nádraží). Nádraží Beurs z větší verze mapy Rotterdam je tu trochu upravené a rozhodně se stane místem, kde během bitvy padne nejvíc vojáků. Vlajka C je umístěna před velkým bílým domem, odkud se Spojenci vyrážejí utkat s nepřáteli na nádraží.

Mapa je navržena tak, aby se přestřelky odehrály ve třech oddělených liniích: uprostřed, nahoře a poblíž kanálu. Šlo nám o to, abychom vytvořili mapu náročnou na taktiku, přičemž jsme mysleli na nejsoutěživější hráče Battlefieldu. Dochází tu k přímému střetnutí, v němž je k dispozici jediné obrněné vozidlo, a to pouze v případě, že všechny vlajky obsadí nepřítel. Zůstává tu ovšem dost prostoru na to, aby se vám soupeře povedlo obejít a překvapit.

Opravy týkající se doby před úmrtím a mechaniky umírání

Jakmile některý hráč zemře, jméno nepřítele, který ho zabil, se nyní zobrazí v herním světě. Díky tomu budou mít hráči i v nepřehledných situacích jasno, kdo je zabil.

Mechaniku umírání dále vylepšuje nová kamera, která střelce zblízka zabere. Hráči tak poznají, nejen kdo je zabil, ale také odkud.

Tvůrci zlepšili přesnost zobrazení kulek přilétajících od ostatních hráčů. Viditelné paprsky by se teď měly objevovat vždy správně ze směru od střelce a měly by být zřetelnější ve chvíli, kdy oběť hledí přímo na něj.

Opravena chyba, která způsobovala, že se směrový indikátor zásahu do těla zobrazoval oběti se zpožděním. Měl by být upraven, aby přesněji ukazoval na nepřítele, který vás trefuje.

, , , , , , ,

Battlefield V

Battlefield V vás v rámci návratu série ke svým kořenům zavede v dosud nevídaném zpracování druhé světové války do největšího válečného konfliktu v dějinách. Veďte své družstvo k vítězství a ve hře více hráčů zažijte zcela nové situace, jako například režim Grand Operations na několika mapách. Bojujte na celém světě v kampani pro jednoho hráče.

Datum vydání: 20.11.2018 Platforma: PC | PS4 | Xbox One Lokalizace: Bez lokalizace

Více informací o hře Battlefield V
[reklama]
[reklama]

Komentáře