Česká republika má rostoucí herní trh. Češi loni utratili za hry více než 3,6 miliardy korun

Jak se daří hrám v České republice a kolik u nás za hry ročně utratíme? Otázky, na které jsme do dnešního dne neznali odpovědi. S klidem můžeme napsat, že popularita počítačových her v České republice každoročně stoupá a Češi loni utratili za hry více než 157 milionů dolarů, tedy více než 3,6 miliardy korun, ukazují čísla společnosti Wargaming, která je připravila ve spolupráci s marketingově analytickou firmou Newzoo. Ty dokládají, že popularita videoherního průmyslu u nás v roce 2018 rostla. Přesto se ze zahraničím nemůžeme rovnat.

Newzoo je globálním leaderem zabývajícím se výzkumem trhu v oblasti videoher, eSportu a mobilních her. Zveřejněná data pak ukazují, kolik lidé v jednotlivých segmentech videoherního odvětví utráceli v loňském roce. Česká republika má rostoucí herní trh, přestože každoročně utrácíme za digitální zábavu více peněz, srovnávat se s našimi západními sousedy nemůžeme. Z našich sousedů zcela logicky nejvíc za videohry utráceli hráči v Německu, kteří vytáhli z peněženek téměř 5 miliard dolarů. Za německým trhem zaostává dokonce i Francie, jejíž hráči v roce 2018 utratili „jen“ 3,5 miliardy dolarů.

Tabulka ukazuje srovnání mezi roky 2017 a 2018 v ČR

Celkem $148,0M $157,4M 6,4%
PC hry v prohlížeči $7,9M $7,3M -7,6%
PC download/retail $40,0M $42,4M 5,9%
Smartphony $48,9M $52,5M 7,3%
Tablety $19,4M $20,9M 7,6%
Konzole $31,8M $34,4M 8,3%
[reklama]

Přestože se domácí trh nemůže s těmi velkými evropskými srovnávat, ukazuje se, že i u nás hráči rádi digitální zábavu. Výsledná tabulka neukazuje žebříček nejprodávanějších titulů, ale jde po jednotlivých platformách, na nichž se dnes hry hrají. NewZoo tak nabízí pohled nejen na trh konzolí a klasických počítačových her, ale také na dění u mobilních a tabletových her a zajímavá čísla ukazuje i u stále populárních browserových her, které se hrají v internetových prohlížečích.

„Počítačový herní průmysl je velmi dynamicky se rozvíjejícím se odvětvím a Češi rozhodně nezaostávají. S rostoucí životní úrovní se tak nebojí utrácet více za zábavu, kam patří i videohry. Český trh je pro Wargaming samozřejmě důležitý, a to nejen z pohledu hráče, ale také vývoje. I proto jsme otevřeli jednu z největších evropských kanceláří v Praze,“ komentuje Newzoo data Karel Drda, PR manažer pro východní Evropu společnosti Wargaming.

[reklama]

Rostoucí zájem o hraní videoher se samozřejmě projevuje i v číslech, které má k dispozici Wargaming. Tvůrce populárních her jako World of Tanks se v roce 2011 mohl pochlubit 90 tisíci registrovanými hráči. V loňském roce už registrace dosáhly úctyhodného čísla 2,873,482 hráčů. Pod tímto číslem jsou schovány registrace napříč Wargaming portfoliem, kam patří nejen World of Tanks pro PC, ale také World of Tanks pro konzole, World of Warships pro PC, World of Warships Legends a World of Warplanes pro PC. S trochou nadsázky lze říci, že hry Wargamingu obsáhnou dnes více než 10 % populace České republiky. Součástí Wargaming portfolia jsou i mobilní hry jako World of Tanks Blitz a World of Warships Blitz.

V loňském roce se dařilo i vlajkové lodi Wargamingu, PC hra World of Tanks překročila více než 1 milión registrovaných hráčů. V roce 2011 hra začínala s 57 833 hráči, dnes se může pochlubit 1 089 329 registracemi.

Zajímavosti ze světa World of Tanks, aneb trochu jiná statistika:

  • počet střel = 2591171639
  • počet zásahů = 1521408452
  • celkový čas ve hře = 75370028913 vteřin
  • celková damage = 244962884893
  • počet odehraných bitev = 282487892

Zdroj: tisková zpráva

, , , , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře