EA zastavili vývoj obrovské Star Wars hry v otevřeném světě. Místo ní vzniká menší projekt

Dnešní zpráva se nebude líbit fanouškům Hvězdných válek. Na konci roku 2017 společnost Electronic Arts zavřela studio Visceral Games a nadějný Star Wars projekt přesunula do týmu EA Vancouver, který původně Visceralu pouze pomáhal. Po zavření firmy, která vytvořila hororovou série Dead Space, se rozpracovaný projekt přesunul se vším všudy do Vancouveru, kde měli z lineární singleplayerové open-world akce vytvořit zajímavější a lákavější hru odpovídající současným trendům, pravděpodobně s nějakými online prvky. Z pozůstatků scénáristky Amy Hennig (série Uncharted) ale nic nebude. EA měli zrušit i plánované změny a přesunout zaměstnance k jinému projektu.

O finálním zrušení obrovské akční open-world adventury Star Wars vypovídá několik anonymních zdrojů z řad vývojářů. Kotaku.com přináší jejich svědectví. Podle nich byl projekt s kódovým označením Orca poslán k ledu z důvodu jeho velikosti. Programátorům, designérům a dalším lidem ve Vancouveru by trvalo příliš dlouho ho dokončit, byl totiž na začátku vývoje. To byla hlavní překážka – společně s velkou investicí do vývoje. Místo megalomanského projektu mají ti samí lidé (stále bez scénáristky Hennigové) pracovat na jiné Star Wars hře. Ta je prý menší, aby stihla vyjít pravděpodobně do konce roku 2020. To má být i datum uvedení nové generace konzolí PlayStation a Xbox na trh.

[reklama]

Jediná ukázka ze zrušené Star Wars hry od Visceral Games

[reklama]

Anonymní vývojáři prozradili i detaily o pozůstatcích původní verze. Nová verze, kterou měli v kanadském Vancouveru vytvořit, nesla pracovní označení Orca. Vyprávět měla příběh lovce odměn, který cestuje po otevřených světech různých planet a spolupracuje s několika frakcemi světa Hvězdných válek.

Aby bylo jasno, tak tahle menší verze Star Wars hry nemá nic společného s připravovanou akční adventurou Jedi: Fallen Order, kterou na podzim 2019 připravují tvůrci série Titanfall ve studiu Respawn. O ní ale nic nevíme.

Společnost Electronic Arts nedokáže „chytit za pačesy“ exkluzivní licenci na Star Wars hry, kterou získala od Disney v roce 2013. Důkazem jsou pouze dvě hry využívající značku Hvězdných válek: Star Wars: Battlefront z roku 2015 a Star Wars: Battlefront 2 z roku 2017. Na obou titulech pracovalo studio EA DICE (autoři série Battlefield) a zejména druhý díl měl ve svých začátcích velké problémy, vyskytovaly se v něm lootboxy a špatně nastavená ekonomika. V DICE na problémech zapracovali a dnes jde rozhodně o lepší hru, která dostává dodatečný obsah zdarma. Není divu, že fanoušci po Disney chtějí, aby ukončila spolupráci s EA a sebrala jí licenci na Star Wars. O licenci posléze projevil zájem francouzský Ubisoft – Assassin’s Creed, Watch Dogs, Splinter Cell…

, , , , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře