Google Stadia bude streamovat hry v nejvyšší kvalitě do všech zařízení bez ohledu na výkon hardwaru

Společnost Google dnes v podvečer na GDC 2019 prezentovala svůj záměr vstoupit do světa videoher. Očekávalo se oznámení nové herní konzole, ale místo ní přišlo na řadu představení streamovací platformy, která vypadá přinejmenším zajímavě. My jsme celou prezentaci sledovali žije a přinášíme vám všechny důležité detaily.

Seznamte se s Google Stadia, novou streamovací službou, která hodlá spojit hráče a tvůrce videí na YouTube. S Google Stadia budete moci hrát širokou škálu her bez ohledu na váš hardware. Hry budou streamovány z výkonných serverů Googlu přímo do internetového prohlížeče Google Chrome ve vašem počítači, mobilu/tabletu nebo chytré televize. Podporován je také novy Google Chromecast 3.

[reklama]

Google představil na konferenci ukázku hry Assassin’s Creed: Odyssey na zmíněných zařízeních. Hru od Ubisoftu bude možné hrát ve FullHD (1024p) rozlišení při snímkování 60fps. Další předvedenou hrou byl připravovaný Doom Eternal, ten si můžete dokonce zahrát ve 4K s podporou HDR při 60fps. Každý hráč má mít rezervované GPU na serveru, nikoliv sdílené s ostatními hráči.

Plány do budoucna jsou takové, že Google chce nabídnout hráčům herní požitek až 8K při 120fps. Je toto vůbec reálné?

Stadia využívá infrastrukturu datového centra společnosti Google, která má zhruba přes 7500 koncových uzlů. Tyto koncové uzly umožní uživatelům nízké odezvy, což je u streamované hry určitě důležitou prioritou. Bohužel, nebyly oznámeny technické požadavky ze strany uživatele. Je třeba se domnívat, že budete muset mít domácí internetovou přípojku v řádech desítek Mbps a kvalitní odezvu do internetu, pokud si budete chtít užít maximální zážitek při 4K.

Hry bude možné hrát se speciálním gamepadem (na obrázcích výše), který se přes Wi-Fi spojí se serverem Google i zařízením, na němž budete hrát. Gamepad Stadia má dvě nová tlačítka. Tlačítko Capture slouží pro sdílení hry v rozlišení 4K při 60fps a tlačítko Google Assistant umožňuje přístup k vestavěnému mikrofonu, abyste mohli požádat o pomoc přímo umělou inteligenci Googlu, jež vám okamžitě má poradit ve formě návodu nebo rady. Stadia se bude prodávat ve třech barevných variantách – bílá, světle modrá a černá. Jinak ale půjde připojit i jiný ovladač přes USB, klidně i myš a klávesnice.

Podle Phila Harrisona z Googlu má Stadia podporovat multiplatformní hraní s již existujícími platformami. Nicméně, Harrison neodhalil, které konzole nebo služby jsou podporovány. Místo toho řekl, že stovky vydavatelů a vývojářů připravuje své hry pro jejich službu, včetně Bethesdy, Ubisoftu, Take-Two, Q-Games, Tequila Works a dalších. V současné době nebyly odhaleny žádné exkluzivní hry. O ty se možná postará akorát nová divize, kterou vede Jade Raymond, bývalá šéfka studií EA a Ubisoftu. Jade dohlížela na vývoj prvních dílů Assassin’s Creed a měla ve Visceral Games pro EA ve spolupráci se scénáristkou Amy Hennig vytvořit novou Star Wars hru – akční adventuru v otevřeném světě. EA ji ale odvolali a Visceral Games zavřeli.

Ostatně, díky streamování mají být eliminováni podvodníci, tedy hackeři a cheateři, kteří narušují a ničí zážitek poctivým hráčům.

Hraní hry streamovací službou Stadia umožňuje Google přímo streamovat váš záznam hry na YouTube, a to ve 4K kvalitě při 60fps. YouTube se snaží zaměřit na hráče, kdy za poslední dobu návštěvnost YouTube Gaming kanálu stoupá – dosahuje přes 200 mil. sledujících za den. YouTube zašel tak daleko, že při sledování streamu na YouTube se můžete nechat vtáhnout do děje hry, a tak přímo přes YouTube přehrávač připojit do hry (pokud to hra umožňuje). Tato funkce byla předvedená u hry NBA 2K19 ve formě jednoduchého a nepřehlédnutého tlačítka. Toto tlačítko bude moci vydavatel hry umístit i na dalších servery/weby, nebude tak limitován jediným obchodem/místem.

Samotný výkon GPU činí 10,7 TFLOPS, což je více jak má Xbox One X (6 TFLOPS) nebo PS4 Pro (4,2 TFLOPS). Stadia je postavena na grafický kartách od AMD. Dá se tak hovořit, že se jedná o nejvýkonnější herní virtuální platformu. Platforma má vlastní x86 CPU s podporou AVX2. Podporované jsou různé herní enginy, např. Unity a Havok. Google se chlubí tím, že se vám hra načte během několika vteřin (údajně 8 sekund).

A kdy to všechno bude dostupné? Údajně v průběhu letošního roku, a to v USA, Kanadě, Velké Británii a větší části Evropy. Bohužel, na oficiálním webu není uvedená Česká republika. Budeme doufat, že se dostane i na nás.

Google ani neoznámilo kolik si bude za službu účtovat, údajně cena bude oznámena v létě s dalšími informacemi.

Oznamovací trailer

Záznam celé konference


Zdroje: tisková konference

, , , , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře