Konec přeprodávání klíčů na PC? Ubisoft při boji s šedým trhem chystá změny v jejich distribuci

Přeprodávání klíčů k digitálním verzím her je problém, s kterým se snaží bojovat vydavatelské společnosti různými způsoby, včetně nepopulárních zákazů. Britská technologická firma Genba Digital připravuje nový model distribuce, který se zalíbil francouzské společnosti Ubisoft. Takzvaný proces „silent key activation“ (ve zkratce SKA) má usnadnit zákazníkům nákup her a zároveň zabránit nelegálnímu přeprodeji prostřednictvích jiných kanálů.

V současné době obchody obdrží od vydavatele velký počet aktivačních klíčů, které poté prodávají svým zákazníkům. Stále častěji ale dochází k nelegálnímu přeprodeji těchto klíčů. Navíc obchodníci velmi rádi lžou a zneužívají slevy k většímu obohacení se. Například: Vydavatel určí, že na digitální klíče jedné hry bude sleva padesát procent po dobu 24 hodin. Obchodník obdrží 1000 klíčů a po skončení slevy informuje vydavatele, že všechny klíče prodal, ovšem není tomu tak a nabídne je poté za vyšší cenu. Nehledě na zaměstnance obchodu. Ti mají ke klíčům přístup a mohou s nimi lehce neoprávněně manipulovat.

[reklama]

SKA změní tento standardní proces. Po zakoupení klíče od nezávislého prodejce a splnění formalit budete požádání o přihlášení k vašemu účtu na digitální platformě (Steam, Uplay atd.). Po přihlášení bude hra automaticky aktivována na vašem účtu. Jinými slovy, ani obchod, ani nakupující, nikdy neobdrží žádný klíč. Klíče budou pouze v databázi firmy Genba Digital, jež odešle požadavek na servery jednotlivých digitálních platforem. Toto řešení by se dalo přirovnat k rychlé platbě přes váš účet, kdy vás obchod přesměruje do vaší internetové banky.

Matt Murphy, prezident Genba Digital, věří, že se SKA stane standardem pro velké vydavatelské společnosti. V rozhovoru pro GamesIndustry.biz zdůraznil iniciativu Ubisoftu. Francouzi, kteří mají v portfoliu hry jako Assassin’s Creed, Ghost Recon, Splinter Cell, The Crew, Rayman nebo Watch Dogs, chtějí v budoucnu prodávat hry pouze v obchodech podporujících systém aktivace tichého klíče. V ostatních obchodech prodej svých klíčů zakážou, respektive nebudou nikomu poskytovat aktivační klíče.

[reklama]

Murphy je přesvědčen o svém řešení a mluví o tom, že v budoucnu bude SKA vyžadovat většina velkých vydavatelských firem. Zejména poté, co skončí klasický prodej fyzických her pro počítače. Nahradit je má právě digitální distribuce.


Zdroj: gamesindustry.biz

, , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře