Nvidia odemkne základní ray tracing efekty u starších grafických karet, které nestojí desetitisíce korun

Nvidia zařadila zpátečku a odemkne ray tracing i pro starší model svých grafických karet. Doposud byly speciální efekty sledování paprsků ve hrách pomocí technologie ray tracing vyhrazeny pro nové grafické karty řady RTX-2000, které disponují odpovídajícím výkonem. Už v dubnu letošního roku vyjde nová verze ovladačů, která odemkne ray tracing u méně výkonných grafických karet s architekturou Pascal, Turing a Volta, oznámila dnes Nvidia na konferenci vývojářů v San Francisku.

Technici společnosti Nvidia optimalizovali svou vlastní technologii a úzce spolupracují s vývojáři her. Podařilo se jim podstatně snížit výkon potřebný pro ray tracing, ovšem není to jen tak. Starší grafické karty jsou méně výkonné, a proto u podporovaných her budou pouze základní efekty ray tracingu. To majitelé výkonných RTX karet mají dvakrát až třikrát vyšší výkon a mohou si užít hry s vyšší úrovní kvality ray tracingu.

[reklama]

Jaké starší grafické karty budou ray tracing nabízet v podporovaných hrách? U architektury Pascal jde o stále oblíbené modely GTX 1060 (6GB VRAM), GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080, GTX 1080 Ti, Titan XP a Titan XP. U Turing je to GTX 1600 a GTX 1660 Ti. U Volta zase Titan V.

[reklama]

Plnohodnotné efekty ray tracingu si užijete na grafických kartách architektury Turing RTX – RTX 2060, RTX 2070, RTX 2080, RTX 2080 Ti a Titan RTX. Samozřejmě platí, že čím výkonnější karta, tím detailnější efekty.

Co je ray tracing? Jde o metodu renderování 3D grafiky pro globální osvětlení. Vývojáři, kteří využívají sledování paprsků, mohou lépe nasvítit své hry. V nich se správně odráží zdroje světla, lámou se atd. V technologických demoverzí jsou prezentovány efekty světla v zrcadle nebo na pouličním osvětlení ulice. Tvůrci tvrdí, že technologie přispívá k vytvoření lepší/realistické atmosféry.

Ray tracing v současné době podporuje několik her. Mezi nimi nedávné Metro Exodus, Battlefield V či Shadow of the Tomb Raider. S podporou se počítá u Control, MechWarrior 5: Mercenarie, Atomic Heart a Assetto Corsa Competizione.

Níže na obrázcích vidíme výkon jednotlivých karet u her Metro Exodus, Battlefield V a Shadow of the Tomb Raider v rozlišení 1440p (2560×1440) a s nastavením grafiky na Ultra RT. V počítači byl procesor Intel Core i9-7900X (3,3 GHz) a 16 GB RAM (Corsair DDR4). Jak se sami přesvědčíte, grafické karty architektury Pascal a Turing hry tak dobře nezvládají, ale kdyby bylo sníženo rozlišení, tak by FPS (snímky za sekundy) vyskočily razantně nahoru.

Z mého pohledu nebude ray tracing u starších grafických karet žádné velké boom a spousta hráčů se vzdá zbytečných efektů a raději si užije hry ve vyšších a stabilnějších snímcích za sekundu.

Ray tracing efekty ve hrách


Zdroje: tisková zpráva

, , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře