PlayStation 5 bude podporovat rozlišení 4K a obnovovací frekvenci až 120 Hz

Čím bude zajímavá nová generace konzolí? Na tuhle otázku se hráči ptají několik měsíců a zatím nedostali přesnou odpověď. Až dnes. Generální manažer společnosti Sony Interactive Entertainment prohlásil, že PlayStation 5 bude podporovat rozlišení 4K a obnovovací frekvenci až 120 Hz.

Některé hry tedy mohou podporovat hraní při 120 snímcích za sekundu. To by byla pro PlayStation velká revoluce. Na současné konzoli PS4 běží většina her pouze při 30 snímcích. Pokud by všechny hry na PS5 umožnily hraní minimálně při 60 snímcích, měli by hráči druhé Vánoce. Stojí za povšimnutí, že počet snímků za sekundu a Hz jsou samostatné, ale úzce související parametry. První z nich závisí na výkonu daného zařízení a druhý na horní hranici FPS, kterou může určitá televize nebo monitor zobrazit. Většina displejů dostupných na trhu nabízí obnovovací frekvenci 60 Hz.

[reklama]

Jim Ryan v rozhovoru pro CNET ještě objasnil, proč Sony zveřejnila podrobnosti o PlayStationu 5 tak brzy. Společnost podle jeho slov nechce, aby se hráči spoléhali na neověřené informace. „Chtěli jsme si být jisti, že fanoušci od nás dostanou jasné a jednoznačné informace a že se nebudou spoléhat na nesmyslné zprávy ze třetí nebo čtvrté ruky,“ řekl generální manažer Sony a dodal, že to byl jen začátek prezentací novinek o nové konzole.

Základním elementem PS5 bude zpětná kompatibilita, která umožní hladký přechod na novou generaci. Nová konzole nejenže umožní spustit hry z PS4, ale také spojí hráče obou platforem, včetně multiplayeru a chatu. Sony na zpětnou kompatibilitu hodně spoléhá. Dokumenty o novém patentu ji popisují a odhalují, že japonská společnost chce optimalizovat a dokonce zlepšovat hraní PS4 her na PS5. V počáteční fázi procesu má být PS5 schopna automaticky spustit hry ze starší generace, optimalizovat je a těžit ze svého vyššího výkonu oproti PS4. Dokument naznačuje, že Sony hodlá v druhé fázi procesu usilovat o vyšší počet snímků za sekundu.

[reklama]

Na podrobnější informace si ale musíme počkat a zatím se můžeme podívat na porovnání načtení hry na PS4 a PS5. Načtení hry Spider-Man na PS4 trvá lehce přes 8 sekund, zatímco na PS5 je to necelá sekunda díky rychlému SSD disku.


Zdroj: cnet.com

, ,

[reklama]
[reklama]