Star Wars hra od Visceral Games se podobala Uncharted

Na konci roku 2017 společnost Electronic Arts zavřela kalifornské studio Visceral Games. Tvůrci akční hororové série Dead Space pracovali na obrovském projektu s licencí Star Wars. Scénáristka Amy Hennig, která stojí za úspěchem PlayStation série Uncharted od Naughty Dog, s dalšími lidmi v týmu připravovala příběhovou akční adventuru v otevřením světě. Podobala se právě jejímu předchozímu projektu s hlavní hvězdou Nathanem Drakem.

Zdlouhavý vývoj, možná problémy, nedorozumění a jiná vize. To jsou příklady scénářů, které odstartovaly zavření Visceral Games a přesun Star Wars hry do studia EA Vancouver, kteří se na projektu podíleli z pozice pomocného týmu. Ani od nich se ale těchto Hvězdných válek nedočkáme. EA je zařízli. Sice nepropustili zaměstnance, ale rozhodli se, že peníze využijí pro jiný Star Wars projekt. Bude menší, méně nákladný a vyjde mnohem dříve.

[reklama]

Během podcastu Kinda Funny Games Daily Show o celé kauze promluvil Gary Whitta, scénárista filmu Rogue One: Star Wars Story, který v kinech vydělal 1,056 miliardy dolarů. Whitta potvrdil to, co už dlouho víme. Star Wars hra se podobala Uncharted. Na situaci jen těžko nachází slova.

„Tohle je příklad katastrofálního řízení. Na místě Disney (majitel licence, poz. redakce) bych zatraceně zuřil. Viděl jsem část té hry a vypadala úžasně. Bylo to jako Star Wars Uncharted,“ řekl slavný filmový scénárista.

[reklama]

„Byla to lineární hra ve stylu Uncharted. Příběh pro ni napsala pravděpodobně nejlepší scénárista v oboru, Amy Hennig. Titul vypadal fenomenálně, ale zrušili ho. Potom všechno přesunuli do ambiciózního projektu v EA Vancouver a také jim nedali šanci. Za pět let, co mají licenci, neudělali nic dobrého,“ připomíná Whitta.

Společnost Electronic Arts získala licenci na Star Wars od Disney v roce 2013 na deset let. Dohoda zaručuje firmě exkluzivní práva na vývoj a vydávání velkých titulů ze světa Star Wars. Jsme ale za polovinou a za pět let vznikly pouze dvě hry: Star Wars: Battlefront a Star Wars: Battlefront 2. Ani jedna není výjimečná. Podle Whitta jsou spíše průměrné a navíc Battlefront 2 s loot boxy pošpinil značku Star Wars i Disney. Scénárista se domnívá, že ani jedna firma nebude chtít smlouvu prodloužit.

Naštěstí tu jeden nadějný projekt ještě je. Tvůrci série Titanfall ve studiu Respawn, které založili veteráni Call of Duty z Infinity Ward, připravují Star Wars Jedi: Fallen Order. Akční adventura má vyjít letos na podzim pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.

, , , , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře