Středověká akce Ryse: Son of Rome se původně měla hrát úplně jinak. Co Crytek zamýšlet?

Středověká kontaktní akce Ryse: Son of Rome z antického Říma se nerodila snadno. Na začátku byl sen společnosti Crytek. Tvůrci sci-fi série Crysis hodlali vytvořit dvě hry ze smyšleného středověkého světa. Pod krycím názvem Kings se skrývalo rozsáhlé masivně multiplayerové RPG a pod Kingdoms akční RPG s kamerou z pohledu první osoby. Před deseti lety ale nedokázal Crytek svými koncepty dostatečně zaujmout vydavatelské firmy. Až jednoho dne se ozval Microsoft, který chtěl dát šanci projektu Kingdoms, jenž si dokázal představit na Projektu Natal (později představen jako Kinect). Na pohybovém zařízení pro Xbox 360 se měla hra prezentovat jako kontaktní bojovka z pohledu první osoby. A na Kings se kompletně zapomnělo.

Vývoj vize Kingdoms začal v roce 2009, aby později došlo k velkým změnám. O pár let později bylo rozhodnuto o mnoha změnách, které vedly ke vzniku hry Ryse: Son of Rome. Ta s původní vizí nemá mnoho společného. Středověký fantasy svět byl vyměněn za antický Řím, kamera z pohledu první osoby byla změněna na pohled z třetí osoby, ale byla blíže k hlavní postavě, což v té době nebylo úplně obvyklé, a tvůrci se soustředili na efektivní bitvy a krásnou grafiku. To vše na Xboxu One jako jeden z prvních titulů skutečně předvedli, ale při tom všem spěchu se nedostali k vytvoření smysluplného obsahu. Vznikl pouze zajímavý, ale prázdný svět. Bohužel.

[reklama]

Představy měl Crytek různé. Kdyby vše běželo tak jak mělo, mohli jsme se dočkat velkolepých a rozsáhlých bitev, námořních bitev i multiplayeru. Místo něj Ryse: Son of Rome přinesl kooperativní mód ve stylu hordy – hráči bojují proti vlnám silnějších a silnějších nepřátel.

Dnes máme možnost podívat se na prototyp z Xboxu 360. V té době bylo Ryse: Son of Rome známé pod názvem Codename: Kingdoms, kamera byla z pohledu první osoby a prototyp sloužil pro ukázku masivních bitev, respektive pro jejich testování. Posléze mělo jít o ukázku na E3, ale k tomu nedošlo. Grafika je dost nedokonalá a obsahu pramálo. Přesto je zajímavé vidět, jak se hra postupně vyvíjela až v listopadu roku 2013 vyšla na Xbox One. Ale ani tam se jí nedařilo podle očekávání a Crytek si mj. stěžoval na to, že za neúspěch mohou horší prodeje samotné konzole, které byly pod očekáváním Microsoftu. Pokračování nakonec nevzniklo, i když ho Microsoft výměnou za práva ke značně Ryse: Son of Rome měl chtít, ale s tím zase nesouhlasil Crytek. Je tak na Cryteku, zda Ryse někdy oživí.

[reklama]

O pár let později na E3 byla takhle prezentována hra Ryse: Son of Rome

Trailer k vydání Ryse: Son of Rome


Zdroj: gamerant.com

, , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře