Studie prokázala, že sexualizace herních hrdinek nesnižuje ženské sebevědomí

Ženské postavy ve hrách jsou často vyobrazeny s důrazem na jejich pěkné tělo a někteří lidé se obávají, že sexualizace těchto postav může mít dopad na dojem žen ve skutečném světě. Myslí si, že by bylo lepší, kdyby hry měly realističtější a méně sexualizované postavy, aby se ženy necítily špatně kvůli svému tělu. Skupina 4 vědců z univerzit Stetson University a Fairleigh Dickinson University se na tento problém zaměřila a zjistila, že sexualizace herních hrdinek nesnižuje ženské sebevědomí.

Do testu se zapojilo zhruba 200 žen, které byly rozděleny do dvou skupin. Jedna skupina hrála Tomb Raider Underworld, kde Lara byla oblečená tak, aby byly zdůrazněny její prsa, boky a pas. Šlo o oblečení, které je pro hrdinku v dané situaci nevhodné, a tudíž se jedná o sexualizovanou hru. Druhá skupina žen hrála Tomb Raider z roku 2013 a ovládala Laru oblečenou do kalhot a tílka.

Obě skupiny odpovídaly na řadu otázek, které se týkaly sexualizace herních hrdinek a toho, zda prezentace postavy u nich nevyvolala stud spojený s jejich vlastním tělem. V některých případech měla hra jen malý dopad na jejich sebevědomí. Šlo ale o zanedbatelný vliv ve srovnání s jinými situacemi, mimo hraní her a sledování filmů.

[reklama]

Chris Ferguson, jeden z autorů této studie a profesor psychologie na Stetson University, řekl, že by hry měly být rozmanitější a prezentovat i silnější a méně sexualizované ženské postavy. Ke stejnému výsledku došel Ferguson i v případě studie, zda herní násilí ovlivňuje hráče. Dle studie z roku 2012 neexistují žádné dobré důkazy o tom, že by hry nebo jiná média přispívala k vraždám nebo k jakýmkoli jiným násilnostem mezi mládeží.

Podívejte se na evoluci série Tomb Raider


Zdroj: kotaku.com

, , , , ,

[reklama]
[reklama]

Komentáře